Deschiderea unui magazin online este un pas important pentru afacerea ta. Va trebui să știi exact ce ai de făcut înainte de a face un pas atât de important pentru a te asigura că ai cele mai mari șanse de succes.
În acest articol vom vorbi despre 5 lucruri despre care trebuie să te interesezi înainte de a crea magazinul online propriu-zis.
Definire public țintă
Poate ai un magazin offline care deja vinde pe care vrei să îl muți în mediul online sau doar vrei să îți încerci șansa în eCommerce. În orice caz vei avea nevoie să îți definești publicul țintă înainte de a face orice altceva. Dacă nu ai vândut până acum sau nu știi nimic despre piață, poți încerca să afli mai multe despre consumatori analizând mediul de concurență și produsele oferite de aceștia. Spre exemplu, dacă vrei să vinzi haine online la un preț peste medie, publicul țintă la care vrei să ajungi va fi constituit de femei care își cumpără haine online și care câștigă peste medie. Grupa de vârstă depinde de modelele pe care le vei vinde.
Alegere pachet hosting
Pentru a-ți crea magazinul online va trebui să îți alegi un pachet de hosting care să se potrivească nevoilor tale și ale afacerii tale. Va trebui să compari mai multe opțiuni și ce îți oferă fiecare pentru a face cea mai bună alegere. Fiecare pachet de hosting îți va oferi un anumit nivel de performanță, securitate, spațiu, stabilitate, iar tu va trebui să faci o alegere.
Optimizare site
Viteza cu care un site se încarcă este foarte importantă pentru clienți și consumatori deoarece îi poate descuraja să mai intre pe un anumit site. A aștepta un site să se încarce este ca și cum acel client ar sta la o coadă interminabilă la ușa magazinului tău fizic pentru a putea cumpăra ceva. Dacă vrei să îți păstrezi clienții va trebui ca viteza de încărcare să fie cât mai scurtă. Astfel ei vor fi mulțumiți de eficiență, vor naviga pe site curioși de ce ai de oferit și vei putea să primești comenzi de produse sau servicii.
SEO
Deși nu o să ai mult conținut pe site, magazinul online va trebui optimizat pe cuvinte cheie. Fiecare categorie și pagină de produs va trebui să conțină informații relevante și de înaltă calitate. Nu face excese pentru a nu fi penalizat. Este recomandat ca magazinul tău online să fie optimizat pentru motoarele de căutare și să nu conțină prea multe cuvinte cheie, fenomen ce se numește keyword stuffing.
Promovarea folosind marketing digital
Folosirea mediului online pentru promovare este o acțiune total normală. Un magazin online este firesc să fie promovat în mediul unde acesta este prezent, dar și unde oamenii interesați îl pot găsi. Există o mulțime de instrumente pe care le poți folosi cu succes: newsletter, social media, formular abonare, CTA, toate te pot ajuta să te promovezi cu succes, dar mai ales gratis.
Va trebui să îți construiești cu grijă o audiență, să faci totul pentru a o fideliza, dar și să îți crești vânzările. Un magazin bine realizat, dar care nu este promovat cum trebuie are șanse mari de a rămâne nedescoperit de clienții țintă. Dacă îl vei promova cum trebuie, oamenii vor ajunge pe el și vor cumpăra, altfel șansele sunt limitate.
Crearea unui magazin online nu este atât de dificilă pe cât am crede, dar va trebui să știi ce ai de făcut de la primul pas până la ultimul. În plus, mereu va trebui să inovezi, să încerci metode de promovare noi, să analizezi rezultatele și apoi să repeți. Nu renunța niciodată!